מחאת נכים

בשני העשורים האחרונים נשחקה קצבת הנכות  (העומדת כיום על 2,342 ₪ בלבד) כתוצאה משיטת העדכון המוצמד למדד. כתוצאה מכך היום גובה הקצבה משתווה ותואם לרמת השכר הממוצעת שהתקיימה במדינה בשנת 1991. בישראל כיום חיים כ- 230,000 המוכרים על ידי הביטוח הלאומי כאנשים עם נכות של 100% ואי-כושר השתכרות אשר זכאים לקצבה. בשנה האחרונה החלו קמפיינים ומחאות מטעם ארגוני הנכים השונים הקוראים להעלות את גובה הקצבה לגובה שכר המינימום (5,000 ₪) וכן לביטול חוק לרון הקובע כי כאשר אדם עם מגבלה יוצא לעבוד קצבתו תקוזז ותעלם בסופו של דבר.  כתוצאה ממאבק זה כונסו שתי ועדות (ועדת זליכה וועדת שמחון) אשר הציגו מתווה ופתרונות שונים לנושא קצבת הנכים, אך המלצותיהם לא התקבלו בממשלה. כתוצאה מהחרפת המאבק אשר כלל חסימות כבישים רבות, נחתם הסכם בין ארגוני הנכים, נציגי הממשלה וההסתדרות.

פרטים נוספים על המחאה

עיקרי ההסכם שנחתם

חובת הנגשת אתרים

החל מ-25.10.2017 כל אתרי האינטרנט בישראל חייבים להיות נגישים, יצויין שאתר או יישומון שעלו לאוויר לאחר ה-25.10.15 היו חייבים להיות נגישים כבר מרגע עלייתם.

התקנה מחייבת ביצוע התאמות הנגישות באתר אינטרנט בהתאם להנחיות התקן הישראלי המתבסס על התקן העולמי. ההנגשה מתייחסת בין היתר לגודל ובהירות הכתב, הנגשת מסמכים וסרטונים בעזרת כתוביות והקראה קולית וכו'.

לפרטים נוספים

חדשנות

חברת פונאק השיקה את  Audéo B-Direct – מכשיר השמיעה הראשון בעולם המתחבר בקלות באופן ישיר לכל סוג של טלפון נייד, כמו גם למכשירי הטלוויזיה.

לפרטים נוספים

The Butterfly Button